انارماهی

بسم الله

بایگانی

با خودمون صادق باشیم

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ب.ظ

معمولا این اتفاق میفته که همزمان با ما، یکی دیگر از اعضای فامیل یا دوستانمون هم ازدواج می کنه و مراسمات و دورانی مثل نامزدی و عقد و ... در فاصله ی زمانی کمی با ما اتفاق میفته، البته این روزها اگر هم این طور نباشه و کسی از اقوام و دوستان همزمان با ما ازدواج نکنه به لطف شبکه های اجتماعی همیشه نمونه های مشابهی هستند که به خوبی این امکان رو به ما میدهند که به مقایسه ی خودمون با دیگران بنشینیم. موقع این طور مقایسه ها و فهمیدنِ اینکه نامزدِ فردِ مقابل برای تولد و عیدی و دیگر مناسبت ها چه هدایایی گرفته یا هر بار که به دیدنِ فرد میاد با چه دسته گلی از راه می رسه و سنجیدنِ میزانِ عشق و علاقه و وفاداری و دست و دلبازی و خساست و ... در نامزد یا همسرِ خودمون و خانواده ی ایشون حتما به این نکته توجه کنیم که:

آیا من واقعا به اون دسته گل، اون هدیه، اون مکانِ تفریحی، اون مسافرت، اون مهمانی، اون رستوران و ... نیاز دارم؟


پیشنهاد می کنم در دورانِ مجردی بدونِ اینکه با کسی در میان بگذارید بنشینید و با خودتون دو دوتا چهارتا کنید و ببینید نیازهای واقعی تون چیه و اونها رو یک جا یادداشت کنید تا وقتی در اثر جوگیری فامیل و اطرافیان خواستید همسرتون رو با معیارهای غلطی که از چشم و هم چشمی های نادرست ناشی میشه بسنجید، اون یادداشت رو بخونید یا به خاطر بیارید تا بهتر بتونید در مورد خودتون، خواستگار یا نامزدتون و آینده تون تصمیم بگیرید.

با خودتون رو راست باشید و ببینید واقعا دسته گلی که دخترخاله ی نوه عموی مادرتون رو خوشحال کرده، شما رو هم خوشحال خواهد کرد؟ اگر نه پس حرصِ بیخود نخورید که چرا همسرتون عینِ اون دسته گل یا بهترش رو براتون نیاورده و اگر بله کمی به خودتون و نیازهاتون و تفکراتتون فکر کنید و در وجود خودتون دقیق بشید و ببنید جای خالی ها و کاستی ها رو با چه چیزهایی باید پر میکردید و نکردید.



نظرات  (۱۰)

سلام علیکم مومن
چقدر کارهای ماها با چشم و هم چشمی است متاسفانه
و گاهی هم اطرافیان این کارها رو میکنند و تو بیخیالی ولی خوب انجام میشه متاسفانه
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
حالا ان شاء الله زمانی که در شرف ازدواج قرار گرفتیم اعمالش میکنیم! :)
بزرگوار توکان
این فقط برای ازدواج نیست که
بله قطعا، این مورد رو بنده عرض کردم.
ازدواج...
جالبه هر جا من وارد می شم صحبت از ازدواجه :(
ان شاالله هیچ زوجی با مسائل پیش پا افتاده کامشون تلخ نشه 
به حق این عید غدیر
سلام.
با صحبتتون راجبه چشم و هم چشمی موافقم.ولی نیاز...
یه بارم تو کانال چنین چیزی مطرح کردین،نیاز های واقعی چیه؟
نیاز من میتونه دوست داشته شدن توسط همسرم باشه و یکی از راههای ابرازش یا یکی از راههای خوشحال کردن من که یکی از نیازهامه بهم توجه کنه،خرید گله.
پس نمیتونیم بگیم چیزی باید جای اینو پر میکرده.خب باید در جای خودش اطفاء بشه.
لطف میکنین کمی بیشتر توضیح بدین؟
پاسخ:
سلام

انسان ها همه نیاز به احساس تعلق و دوست داشته شدن دارند
اما
آیا راهِ ارضاء این نیاز تنها راه های مرسومه ؟ مثل گرفتن دست گل و هدیه و ...

انسان ها همه نیاز دارند که در شادی و سرور قلبی و عمیق باشند
اما
آیا راهِ برطرف کردنِ این نیاز فقط رفتن به مجالس شادی یا دیدنِ توجه دیگران و ... است؟

بله انسان ها نیاز دارند که دوست داشته بشوند ولی این به این معنا نیست که از راه های عرفی و مرسوم و بعضا غلط به این نیازشون پاسخ داده بشه. کی گفته که حتما همسر و خانواده ی همسر باید ما رو دوست داشته باشند تا ما احساس خوبی و خوشی بکنیم؟ البته که بودنِ حب و مهربانی و مودت بینِ خانواده و ارحام و همسر همیشه و همیشه مورد تاکید بوده ولی یک زمان هم هست (که البته در بیشتر زمانها) که همسر یادش میره گل بخره، یادش میره تاریخ تولد رو، یادش میره ما از چه غذایی یا چه مکانی خوشمون میاد، یا اصلا یادش میره بگه دوستت دارم، خب اگر از منظر عرف و روانشناسی مرسوم به این مقوله نگاه کنیم همسرِ موردِ مثالِ ما اصلا خانمش رو دوست نداره ولی اگر با تفکر نگاه کنیم، اگر دقیق نگاه کنیم، این همسری که صبح تا شب داره برای زندگی ش تلاش میکنه، وقتی میاد خونه خسته س، و دیگه حوصله ای برای ابراز علاقه نداره و انقدر سرش شلوغ بوده که تاریخ تولد ما رو یادش رفته و گلی نخریده بیاره ولی دستش پی مالِ حروم نرفته، با ما بدخلقی نمیکنه، نیازهای ما رو در خانه فراهم کرده و روانی بازی در نیاورده و ما رو تحت فشار نگذاشته خب قطعا دوستمون داره .
خانم در مقابل چه کار میکنه، ناراحتی میکنه، احساس شکست در زندگی میکنه، به مرور افسرده میشه، چرا؟ چون فکر میکنه همسرش که تاریخ تولدش رو یادش رفته یا گل نخریده یا ... دوستش نداره. خب خانم باید از قبل در وجودِ خودش تفکراتی رو به وجود میاورده و گزاره هایی رو شکل میداده که آیا فقط یک دسته گل یعنی دوست داشتن؟ آیا امکان نداره همسر من در خانواده ش یک بار دوستت دارم نشنیده باشه که دوستت دارم گفتن بلد نیست؟ آیا من نباید انقدر بهش بگم دوستت دارم که دوستت دارم گفتن رو یاد بگیره؟ آیا اینکه من به جای همسرم براش گل بخرم زیبا نیست و کم کم اون رو هم به این کار تشویق نمی کنه؟

ببینیم چه چیزهایی ما رو خوشحال میکنه و چه چیزهای دیگری هم می تواند ما رو خوشحال بکند و ما ازش غافلیم. آیا دست کشیدن بر سر یک یتیم ما رو خوشحال نمی کنه؟ آیا یک کیک پختن و بی هیچ چشمداشتی اون رو به دیگری مثل خانواده ی همسر بخشیدن ما رو خوشحال نمی کنه؟ آیا اینکه دهانمون رو به رویِ حرفی که میتونیم بزنیم و نیش و کنایه ای که توانایی گفتنش رو داریم ببندیم ما رو در محضر وجدانِ خودمون خوشحال و راضی نمی کنه؟

نیازها وجود دارند، ولی رافع نیازهای متعددی هم وجود دارند که باید بر اساس واقعیت و حقیقت زندگی و نه عرف و نظرِ خاله و عمه، بهش پرداخته بشه و برطرف بشه.

امیدوارم درست گفته باشم ان شاالله
باز هم سوالی بود در حد توانم در خدمتم
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • احسنت.
    واقعاً راه کار مناسبیه.
  • مــاهان (ف.چ)
  • حکیم ملیکا

    اگرررر یه روووزی ازدواج کردم میذاری بیارمش پیشت یکم نصیحتش کنی؟

    :))


    + عاشقتم اصلا.
    پاسخ:
    ما به آقایون مشاوره نمیدیم خانم :دی
    : )))
    پست که خیلی خوب بود ولی خوب تر از اون کامنتی بود که در پاسخ دوستمون گفتید🙏🏻
    یه روزایی میومدم اینجا و از تجربه خواستگاری ها مینوشتین از دانشجویی از کنکور ارشد.یعنی من چند وقته میومدم بانو عروس شدی،مبارکت باشه،مامان شدی،به جانت بنشینه این ذوق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی