انارماهی

بسم الله

بایگانی

این طور مادری هستم

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵ ب.ظ

یک بار که پدرش پایین تختش دراز کشیده بود و من هم دم تختش ایستاده بودم و داشتم با پدرش حرف میزدم و هر دو نگاهمان به او بود، یک دفعه از روی تختی که نرده اش تا انتها بالا بود بدون هیچ ژانگولربازیِ خاصی پرت شد پایین. اینکه به ما آن شب تا صبح چه گذشت، بماند.

از آن روز دیگر نه رویِ میزِ جلویِ مبل ها رفته و بالا و پایین پریده، نه هر وقت که توی تختش گذاشتیم حرکات ژانگولرِ قبل را انجام داده، حتی از رویِ پشتی هم با احتیاط بیشتری بالا و پایین می رود و پله های حیاط و خانه ی مادربزرگش را هم با احتیاط و آرام و گاها نشسته طی می کند.

می توانم خوشحال باشم، از اینکه شاید دیگر کار خطرناک نکند، می توانم به عنوان یک مادر با خیال راحت تری سرم را برگردانم و پنج دقیقه از حالش بی خبر باشم؛ اما نیستم. خوشحال نیستم چون می ترسم جسارتش برای انجام کارهای نامعمول را از دست بدهد، می ترسم که این ترس در وجودش بماند و دیگر انقدر احتیاط کند که دست به تغییر هیچ چیز ثابتی نزند. برای همین وقتی دست می کشد به زمین حیاط، وقتی برگ ها را می کند توی دهانش، وقتی از پتوسِ توی خانه برگ می کند و می خورد، وقتی یک لنگه پا با قابلمه راه می رود ، وقتی چوب در حمام را می کند و برایم به عنوان یک کشف جدید میاورد، وقتی هر کارِ تازه ای می کند که شاید کمی خطر داشته باشد، فقط برایش دست میزنم، آفرین می گویم و تحسینش می کنم.


دوست ندارم که ترس در جانش رخنه کند و پی تجربه ی تازه ها نرود.


نظرات  (۷)

به نظرم چون بچه س چندوقت دیگه یادش میره و شیطونیاشو از سر میگیره :)
خدا حفظش کنه :)
این کار رو بکن..بذار نترسه.
بعد که بزرگ بشه ممکنه تلاش کنه ترس رو از بین ببره اما زملن بر و سخته
احسنت بر شما
خدا شما را برای عزیزانت حفظ کنه :)
  • نیوشا یعقوبی
  • کارت درسته :) واقعا یه مادر نمونه ای
    ههه
    سلام
    اتفاقا منم نگران ترس توی وجودش شدم
    اما اگه شما بودم و بخاطر اینکه بچه ام جسور باشه همیشه از دور و نردیک مراقبش باشم و بهش فرصت بدم تجربه کنه و یاد بگیره و حتی اشتباه کنه بجای اینکه محدودش کنم و خودم راحت تر به زندگی ام برسم،اونوقت هنر کردم....

    احسنت به شما
    خدا کمکتون کنه در این مادری
    که بهترین تصمیم ها رو بگیرید و بهترین رفتارهای مادرانه رو داشته باشید....
    سلام 

    طاعات و عبادات قبول 

    موافقم ترس خوب نیس ولی تا دوباره احساس امنیت کنه ی مقدار با احتیاط تر رفتار کنه
    خدا حفظش کنه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی