انارماهی

بسم الله

بایگانی

سیاست ما عین دیانت ماست

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۶ ق.ظ

خواهشا برای شعور مردم ارزش قائل بشید و فیلم های آموزش بافتنی ترک رو با صدای خودتون تحویل ملت ندید به عنوانِ فیلم آموزشِ قلاب بافی.


با تشکر از عده ی قلیلی که خودشون زحمت تهیه ی فیلم رو می کشند و همه ی ریزه کاری ها رو هم توضیح میدن.



پ.ن: یه دوستی داشتم که اون زمان که ما پونزده سالمون بود، می فهمید باید از فلان شخصیت سیاسی بدش بیاد و از بهمان شخصیت خوشش بیاد و مخالف سر سخت نظام بود (من نمی فهمیدم این چیزا رو اون موقع، کاش حالام نمی فهمیدم)، خانواده ی مذهبی و مقید به حجاب و ... هم نداشت و یه حرفهایی میزد از برخی شخصیت های نظام که هنوز شرمم میشه حتی تو فکر خودم یاداوریشون کنم. ما و اونا دو قطب مخالف بودیم و با هم دوست و همسایه و هم مدرسه ای و هم کلاسی و دیوار به دیوار و هم سن و ... خلاصه؛ این دوست ما پاش به یه سری کلاس امام زمان شناسی باز شد ، من اون زمان شدیدا از این مدل کلاس ها بدم میومد و مخالف سر سخت هرگونه خانم جلسه ای بودم (الان با دیدنِ تعداد انگشت شماری خانم جلسه ایِ آدم حسابی نظرم یه مقدار خیلی کمی فرق کرده)، می گفت منم باهاش برم ولی نمی رفتم، به مرور موهاش رفت تو، نماز خون شد، ساق دست می ذاشت، تو مهمونی های زن و مرد قاطی نمی رقصید، نماز شب می خوند، غیبت نمی کرد، داشت نماز قضاهاش رو می خوند و گذشت و گذشت و یه سال دو سالی گذشت و ای دل غافل رسیدیم به سال هشتاد و هشت و اون قضایا، از قضا خانم جلسه ایه مذکور از طرفداران دو اتیشه ی آقای میم.الف.نون بودن و دوست من از طرفداران سر سختِ آقای میم.ح.میم و سر کلاس حرف شده بوده از ولایت فقیه و طرفداری از نظام و ... رفیق مام قاطی کرد و گذاشت کنار و صد و پنجاه برابر بدتر از وضعیتِ قبلش شد. اینا رو گفتم که بگم خیلی جاها و خیلی وقتا معتقدم تاریخ انقضایِ جمله ی تیتر مطلب گذشته، یه جور دیگه مبارزه کنید ، یه جور دیگه خودتون رو اثبات کنید، از یه طریق دیگه سیاست رو تحلیل کنید ... حداقل تو کلاس امام زمان شناسی این کار رو نکنید خواهشا ...



  • انارماهی : )

اجتماعی

هعی

نظرات  (۱۷)

بیشتر فکرمیکنم فلسفه ی رعایت حجاب رو متوجه نشده بوده. 
نتونسته تفکیک کنه که اون خانم جلسه ای یه آدمه و معصوم نیست و فقط داره از چهارخط کتابی که خونده صحبت میکنه. 

قرار نیست اگر امام جماعت اشتباه کرد ما دیگه نماز نخونیم!! 

به نظرم دوستت اگر سال 88برنمیگشت به قبل، چند وقت بعد به یه علت دیگه برمیگشت. 
یعنی تا زمانی که به اصل قضیه نرسیده و درک نکرده باشه، هر اتفاقی میتونست منزجرش کنه دوباره... 

چون دنبال مرید شدن بوده... نه فهم... 
همیشه تقلید جواب نمیده... 
بعضی وقتا باید خودت بگردی و کشف کنی

دیگه تحریف نشدن قرآن رو که قبول داشت؟ آیات حجاب و حدود رعایت اون نص صریح قرآنه. بی کم و کاست... با یه ترجمه ساده میتونه راه رو پیدا کنه. 

با حرفت درمورد سیاست هم موافقم هم مخالف. 
بیشتر با اینکه هر آدم غیرمعصومی رو به عناوین مختلف به ائمه وصل کنیم مخالفم... 


پاسخ:
خیلی ها زده شدن فاطمه
خییییییییلی ها
این یه نمونه ی دم دستی بود
کسی بود که هممممه چیز رو از دین و قرآن و همه چی قبول داشت
قرآن خون بود مذهبی بود
ولی گذاشت کنار
و حرفش این بود: کسایی دارن با لباس من با چادر من حرفهایی رو میزنن که مال من نیست و من بهش اعتقادی ندارم
  • مــاهان (ف.چ)
  • :|

    سیاست اون خانوم جلسه‌ایه بد بوده. تاریخ انقضای این چیزا هیچوقت نمیگذره. سیاست ما عین دیانت ماست، حالا کجای میرحسین قبل ۸۸ غیردینی بوده که تازه رو هم نشده بوده اون موقه خیلی چیزا، یا کجای محمود دینی بوده رو باید از معلم احمق اون کلاس پرسید.
    وگرنه،
    خود امام زمان هم یعنی سیاست‌. ما بلد نیستیم دلیل نمیشه تاریخ انقضای جمله گذشته باشه.
    سیاست اونا مکاتب شاخه شده اومانیستیه، سیاست امام زمان نجات انسان بر پایه فطرت و ارضای حلال غریزه و در نهایت بازگشت به انسانِ ناگنجیدنی.

    اون دوتا فقط دوتا آدم اشتباهن که یه سری طرفدار ... هم دارن. نه باسوادن نه سیاستمدار نه سیاست‌فهم.
    پاسخ:
    ولی فاطمه واقعا بنظر من استراتژی این جمله رو باید تغییر داد
    امروز یه جور دیگه باید با سیاست بود
    نه مث زمان مدرس
    ما قافیه رو باختیم
    با موندن در زمان گذشته قافیه رو باختیم
  • مــاهان (ف.چ)
  • الانم اصن نمیفمم چی گفتم.
    مستم! 
  • مــاهان (ف.چ)
  • حتی نمیفمم تو چی گفتی ملیکا.
    اصن به من چه
    به تو چه
    به ما چه
    برا چی دخالت میکنی؟
    این چه مزخرفیه نوشتی؟
    من دارم چه زری میزنم دقیقا؟ 

  • مــاهان (ف.چ)
  • من کی‌ام
    تو کی‌ای
    الان دقیقا من کجام ساعت چنده
    نظام کجاست؟!
    ها؟؟
    تو خودت کجایی؟
    من دقیقا کدوم گوری هستم؟
    ایراد اون خانم و تغییر عقایدش ربطی به کلاس امام زمان شناسی نداره به اون استاد هم ربط نداره تا زمانی که ما ندونیم،
    فرآیند و علت تغییر و تحول و جذب ایشون به اون کلاس چی بوده؟ مبنای تغییرش چی بوده؟ روش برخورد استاد اون جلسات چی بوده؟ و ده ها سؤال دیگه. همه ی این ها سؤالات در مطلب شما بی پاسخ موندن و یک قضاوت بزرگ هم از این ماجرا از جانب خودتون پیش روی مخاطب گذاشتید.
    من به بسیاری از خانم های سخنران و جلسات زنانه انتقاد جدی دارم. اما من و شما هم تا زمانی که اون خانم مدرس رو نمیشناسیم اجازه قضاوت در مورد ایشون و روش عملکردشون رو نداریم. و حتی اجازه نوشتن چنین متنی و قضاوت این چنینی رو هم نداریم.

    پاسخ:
    سلام
    اونوقت شما از کجا قضاوت کردید که من جواب هیچ کدوم اون سوالات رو نمی دونم و خانم مدرس رو نمی شناسم و ...؟
  • فرزانه سادات
  • جمله درسته.جمله یکی از اصوله
    اصل هم همیشه اصله و انقضا نداره.اینکه اون اصلو زمان مدرس چجوری پیاده میکردن و استراتژیمون با اون موقع باید متفاوت باشه ربط به انقضای ایدئولوژیمون نداره که.

    پاسخ:
    چرا جمله همیشه درسته؟
  • فرزانه سادات
  • از "سیاست ما عین دیانت ماست"  برداشت درستمون اینه که اگر دین رو قبول داشته باشی و کنارش با سیاست کاری نداشته باشی یهنی به واقع دینت میلنگه.
    به واقع دینت کامل نیست.جز اینه اونم تو شرایط الان که باید هر کسی خودش دنبال راه درست بدوه که تحت تاثیر قطب و حزبی قرار نگیره.اونم در شرایط الان که بصیرت سیاسی لازم ترینه.
    .
    یک مسئله ای هست که من احساس میکنم منظور شما این بوده.اونم اینکه درست نیست ما هر چیزی رو صفر و صدی نگاه کنیم و حالا به کسی نظام رو قبول نداره یا ولی فقیه رو قبول نداره از دیانتش بهش صفر بدیم.خب درسته اصلا قضاوتی تو کار نیست و دعوایی هم نباید تو کار باشه!اگر بحثی میشه از همون جنبه ی امر به معروف و نهی از منکر باید باشه.چه بسا مسئله ی ولایت هم که امروز داریم به عنوان سیاست میگیم مثل همون حجاب و روزه و مکه ایه که هر مسلمونی به ظاهر باید انجام بده چه بسا مهم تر از اوناست.مهم تر بودنش هم طبق روایت امام صادق ع میگم.اما به هر حالتی که نگاه کنی این جمله درسته.
    .
    .
    قبول دارم ما مسئولیم در برابر رفتار خودمون!و قطعا باید مراقب باشیم که چه برداشتی نه از شخص خودمون بلکه از شخصیتمون که عقایدمون و نگاهمون و ...رو دربر میگیره مردم ازمون میکنن.
    اما میگم  همیشه یکسری ها هستن که اسلام رو اشتباه میفهمن!این اشتباه فهمیدنه که راهشونو اشتباه میکنه...نه اینکه آدم با دیدن چهارتا ادم دیگه که یکسری اصول رو قبول دارن ولی عمل نمیکنن بزن زیر همه چی.مقصر اون چهارتا ادم هم هستنا...اما نه در حد اینکه طرف بزنه زیر همه چی.

    پاسخ:
    تنها برداشت درست از این جمله همونیه که تو خط اول کامنتت نوشتی
    و  هزاران برداشت اشتباه و غلط و مسخره ی دیگه از این جمله شده و میشه که اکثرا به اون طریق دارن عمل می کنند و اینه که وضع رو خراب میکنه

    ولی گاهی طرف میزنه زیر همه چی و تقصیر اون افراد خیلی بیشتر از تقصیر خودشه ...
    چرا اصرار داری بگی همه ی کسانی که راهشون رو عوض می کنند از نفهمی خودشونه؟
  • فرزانه سادات
  • به واقع باید بعد از جمله ی "جز اینه" علامت سوال میذاشتم نه نقطه :))
  • فرزانه سادات
  • قطعا برداشت اول ملاکه.
    .
    .
    نه ملیکا! من نمیگم هر کسی که راهو اشتباه میره از کج فهمی خودشه.میگم منبع درست بودنش غلطه.تازه (هر) هم نه.مصداق ما همین دوستتونه که معلوم نیست توی اون کلاس ها چی خونده و یادگرفته.
    قطعا اگر بهش میگفتن این راهی که داری میری چیه.یا اصلا به ظاهر ساده ترین و محسوس ترین اصل اسلامو که روز اخرته براش درست توضیح میدادن اینایی که دم از ولایت فقیه میزدنو میزاشت کنار اصلا اصل دین خودشو میرفت جلو.مثل خیلی از ادمای دیگه.به این جمله ی مدرس هم اهمیتی نمیداد!بازم مثل خیلیای دیگع...
    مگه غیر از اینه که یکی‌از مهم ترین اصول اسلام مسئولیت شخصی هر کسی واسه عمل شخصی خودشه؟خب اینو به این ادم گفتن یا نگفتن یا چجوری گفتن؟کسی که اینو قبول کرده با حرف یکی دو نفر باید چپ کنه؟
    خب این دور از عقل و منطق منه.
    عملکرد شاید تا یه جایی تاثیرشو بزاره ولی قطع به یقین باعث این نمیشه که همه ی اصول رد بشه.مگه اینکه اصول ذهنی برای این فرد درست گفته نشده باشه.

    پاسخ:
    قربونت برم
    من اینایی که میگی رو قبول دارم
    ولی
    خییییلی ها هستند که با عملکرد سیاسی غلطِ ما چپ می کنند و باید و باید و باید و باید مایی که از نظر سیاسی ادعامون میشه جلوی چپ شدنشون رو بگیریم

    ما یعنی مایی که دم از ولایت میزنیم دم از حرب الله میزنیم دم از تقوا میزنیم دم از شهید چمران میزنیم دم از بهشتی میزنیم دم از رهبری میزنیم

    به نظرم تفسیر و نتیجه گیریتون اشتباهه

    البته خب قبول اشتباه را از جانب شما فرضی محال میدونم. با توجه به صحبتهای قبلی و ماهده کامنتها. البته باااازم یه امیدی دارم که اشتباه قضاوت کرده باشم

    فقط گفتم که گفته باشم :)

    در ثانی نمونه کسانی که یهووو افراطی شدن و بعدش وا دادن بسیاره. ربطی به خانم جلسه ای و افکارش نداره.

    بله کسی که دینشو بدون شناخت بدست بیاره با 4 تا حرفم میذاره کنار

    اون فرد مشکل از نداشتن شعور و تعقل کافیش بوده که ممکنه دو آدم مذهبی گرایش سیاسی کاملا متفاوتی داشته باشند.

    پاسخ:
    ولی خیلی ها دینشون رو با همین حرفها به دست آوردن و با همین حرفها آروم آروم موندگار شدن ... آروم آروم ... و با صبر و حوصله ی امثال اون خانم جلسه ای ولی با ظرفیت تر، بلدتر، باهوشتر

    و صد البته بنده هزار و یک تقصیر و اشتباه بیش از شما و خیلی ها دارم

    یه جمله قشنگی بود پیداش نمیکنم

    به این مضمون بود که

    در دینداری اگر داااغ کنیم ممکنه سرد بشیم اما اگر پخته بشیم دیگه خام نمیشیم

    مشکل اون خانم این بوده

    :|
  • فرزانه سادات
  • قبول دارم :)
    ولی باز هم این جمله تاریخ انقضا نداره :) اگر افراط نباشه نداره :)
    سلام
    این مطلب رو برای خودتون که ننوشتید، برای مخاطب نوشتید و هیچ کدوم چیزهایی رو که شما می دونید مخاطب نمی دونه و شما قضاوت نهاییتون رو منتشر کردید و این صحیح نیست

    کاری که دوست شما کرده که نباید معیار عمل ما قرار بگیره....
    با نظر اول پست موافقم.
    از ترس این که یه نفر که دین سطحی و غیرعمیق رو برای خودش انتخاب کرده دست از عقیده ش برنداره آدم باید از ابراز عقیده حقش بترسه؟
    لابد الان می خواین بگین تو از کجا می دونی حق چیه و باطل چیه.
    من در حد خودم جستجو و تحقیق می کنم و وقتی به نتیجه رسیدم حاضر نیستم با چنین استدلال هایی از حق دفاع نکنم.
    پاسخ:
    من هرگز به شما همچین حرفی نمیزنم خانم

    منظورم از این پست اینه که با عملمون کاری نکنیم که کسی که تازه اومده و به یه سری از ظواهر دل خوش کرده رو زده کنیم و کاری کنیم از همون هم زده بشه، آروم آروم براش وقت بذاریم و به مرور حقیقت رو نشون بدیم.
    در یک مجلس همه جور آدمی نشسته، با دقت و با ظرافت حرف بزنیم طوری که همه رو جدب کنه نه اینکه یه عده رو جذب کنیم و یه عده رو بندازیم از دایره ای که برای خودمون ساختیم و به حق هم متصل میدونیمش بیرونش کنیم.
    سلام ممنون از مطالب خوبتان متشکرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی