انارماهی

بسم الله

بایگانی

دامنِ فونِ شماره یِ دو : )

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۱۳ ق.ظ
همیشه احساس میکردم فقیرم. ضعیفم. اعضایِ بدنم درست و حسابی کار نمیکنن و به اون غایتی که باید برسم نرسیدم. احساس میکردم با وجود توانایی آشپزی و شیرینی پزی و گل سازی و نقاشی و خلاقیت در انجام یه عالمه کار عجیب و غریب و نویسندگی و دوختِ کیف باز یه چیزی هست که باید داشته باشم ولی ندارم. این مساله وقتی میرفتیم خرید، ایامِ عید و قبل از هر مراسمی که بهش دعوت میشدیم بهم دست میداد و وقتی به اوجِ خودش میرسید که جمله ی "مامانم دوخته" رو میشنیدم.

همه ی لباس های قشنگ، همه ی شلوار هایی که خوب توی تن خوابیده بودن، همه ی دامن های خاص و همه ی پوشیدنی هایی که غرقِ بویِ زندگی بودند رو شخصی دوخته بود به نامِ مامان، و من همواره حس میکردم چه مامانِ به دردنخوری ام اگر بلد نباشم برای مهمانیِ آخر هفته ی حنانه و زینب و زهرا و معصومه لباس بدوزم، این حسِ فقرِ خیاطی بلد نبودن داشت مرا از پا درمیاورد تا اینکه بالاخره دانشگاه تمام شد، کلاس های این طرف و آن طرف هم سبک شد و من بالاخره توانستم در یک آموزشگاهِ خیاطیِ نقلی ثبت نام کنم؛ و حالا کمتر احساسِ فقر، ضعف و نقص عضو میکنم و انگار روز به روز مامانِ بالقوه ی درونم را بیشتر تقویت میکنم.

+ خیاطی یاد بگیرید، خیلی شیرینه.
+ سه مدل دامن یاد گرفتم حسِ نادرشاه رو دارم بعد از فتحِ هند :دی


  • انارماهی : )

از اینجا که منم

نظرات  (۱۶)

چه جالب منم حوس کردم خیاطی یاد بگیرم:-) 
خیاطی فوق العاده است و من همیشه به خواهر گفتم که حتما خیاطی یاد بگیره 
دختر یا خانومی خیاطی بلد باشه ، به نظرم فوق العاده است و هنرمند و زیرک و دقیقه 
  • رنگ خدایے . . .
  • بعضی های به خیاطی به عنوان یک هنر نگاه نمیکنند متاسفانه... 

    خانم بنده هم خیاط اند :)
    خیاطی خیلی خوبه.انگار خدا حس زن بودن تو خیاطی کردن رو صدبرابر بیشتر از اشپزی کردن گنجونده
    منم دقیقا وقتی درسم تموم شد رفتم کلاس خیاطی :)

    شیرین تر هم میشه
    صبر داشته باش تا برسی به یقه ها
    و بعد پیراهن مردونه :))
    این یکی را باید یاد بگیری تا همسر بالقوه ی درونت بیشتر تقویت بشه.... :)
    پاسخ:
    آرههههههههههههههه
    : )
  • محمد رنجبر
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    خیاطی یعنی **** ******* **** *
    پاسخ:
    ادب رو رعایت کنید
  • رها مشق سکوت
  • دوسال پیش، بلااافاصله بعد کنکور ارشد یه خانومی اومد و 5-6 جلسه یک ساعته بهم خیاطی یاد داد و بعد خودم با کمک سی دیهای آموزشی خانوم عمرانی خیلی چیزها ازش یاد گرفتم
    خیاطی خیلی حس خوبیه، خیلی. هیچ وقت فکر نمیکردم اینقدر ازش لذت ببرم. از دامن های گلدار، پرده های رنگ و وارنگ، لباس های آقای خوب، مانتوهایی که هرکی میدید میپرسید از کجا خریدی ...
    پاسخ:
    عاااااالیه خیاطی
  • دلتنگی شیرین
  • ای بابا چرا پاک کردی نظر اون صاحب ستاره رو. من اخه باهاش موافق بودم.
    پاسخ:
    نهههههه 
    سرویس بلاگ یه جوریه که وقتی پیامی رو سانسور میکنی جاش ستاره یا مربع میذاره
    ایشون حرف قشنگی نزده بودن
  • یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)
  • سلام
    ما دامنا رو تازه تموم کردیم رفتیم سراغ شلوار..
    وای دامن پیلی ها..
    شلوار خیلی جذاب تره.
    الان کلی سفارش گرفتم برای شلوار..البته تنها مشتریم فعلا آقای خونه ست
    :))
    موفق باشید..
  • یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)
  • راستی یادم رفت روایت داریم از امام صادق علیه السلام که سه کار برای زنان مستحبه:
    طباخی بافتنی و خیاطی (نقل به مضمون)
  • دلتنگی شیرین
  • ادمهایی مثل من که خیاطی بلد نیستن خیاطی براشون خلاصه میشه در ستاره دوزی. بی ادب نیستن که.
    پاسخ:
    اون کامنت یه چیز دیگه بود
    من قسمت بی ادبیش رو حذف کردم بلاگ به جاش ستاره گذاشت
    سلام علیکم مومن
    خدایی من خیاطی رو دوست دارم ، مگه فقط مخصوص خانم هاست ، والا (لبخند)
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
  • فاطمه دریایی
  • خیاطی خیلی خوبه خوش به حالت بانوی هنرمند که داری مصمم پیش می ری در این رشته
    منم خیلی علاقه داشتم ولی فقط سه جلسه رفتم کلاس و برا اولین تجربه خیاطی یه مانتو تابستونه دوختم که خوب شد! امیدوارم یه وقتی فرصتش پیش بیاد برم کامل یاد بگیرم

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • کلی کیف کردم با این پستت خانم هنرمند. من الان کل لباسای کمد عروسیم و خودم دوختم.یه حس محشری داره. حسی که از دوختن یه بلوز حریر قرمز یقه حلزونی به آدم دست میده مثل اینه که بشینی یه جعبه نون خامه ای رو بخوری.
  • زهرا فاطمی
  • سلام
    می خواستم یک طرح لبیک جمعی انجام بدیم با دوستان وبلاگ نویسی که ارزشی می نویسیم در خصوص امر اخیر رهبری مبنی براینکه کاهل نمازی افراد را از بین ببریم. روی این مورد کار کنیم. موافقید؟ همراهیمان می کنید؟
    هم به صورت مجازی و هم در گفتمان ها و زندگی های حقیقمان..
    منتظر پاسخ و پیشنهادات و رهنمودهایتان هستم.

    التماس دعا
  • فاطمه یعقوبی
  • واووو 4 تا دختر دارین؟ 
    خوش به حالشون با این مادر هنرمندشون
    پاسخ:
    قراره داشته باشم
    : )))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی