انارماهی

بسم الله

بایگانی

ببین سادات خانم،

یک لیوان بلور، تا وقتی که سالم است، فقط یک لیوان است برای مصارفِ متعدد و با گنجایش مشخص. اما همان لیوان، وقتی که شکست، دیگر لیوان نیست. تبدیل می شود به خرده تکه هایی که منعکس کننده ی دنیای اطرافِ خود است. البته به شرطِ قرار گرفتن در محلی که مانعی باشد که بتواند نور را از داخل خرده تکه های لیوانِ بلور منعکس کند.


دلِ آدمیزاد، لیوانِ بلور است. وقتی که می شکند، بزرگتر می شود، بهتر می تواند دنیای اطرافِ خود را نشان دهد. دلِ آدمیزاد، ابتدا ، حرمِ خداست، بعد از شکستن، بزرگتر می شود، خدا را بیشتر نشان می دهد. هر یک تکه اش یک بار خدا را نشان می دهد، سه تکه سه بار، ده تکه ده بار، هزار تکه ، هزار بار.


ببین، جانِ مادر، این تعبیرِ ذهنیِ من است، از روایتی که می گوید خداوند نزدِ دل های شکسته است. خیلی ها در این دنیا به تعبیرِ عام، دلشان شکسته، ولی دیگر حرم الله نیست. پس اگر می خواهی دلت حرم الله بماند، بزرگش کن. بشکنش، دلت را بشکن، یعنی خودت را آزاد کن. چیزی را برای خودت نخواه. خودت را فراموش کن.


یک روز اینها را می فهمی. من به رسیدنِ آن روز ایمان دارم.



*جویا معروفی


نظرات  (۳)

در پناهش باشیم
خواندنی و قابل تامل بود
موفق باشید
  • زهرا سادات
  • سلام

    عالیه

    شدیدا به این حرفها معتقدم و خیلی خیلی هم از خوندنش لذت میبرم

    ولی

    ولی اخه چطور

    هر چی بیشتر تلاش میکنم کمتر موفق میشم

    اخه چرااااااا...

    یه جورایی خسته  شدم و کمی البته کمی ناامید ....

    پاسخ:
    چرا؟

    چقدر خوب شد آری، نگاهتان به من افتاد

    همان دقیقه که چشمم درست کنج گهرشاد

    بدون وقفه به باران امان گریه نمی داد

    هزار تکه شد این من به لطف آینه هایت

    بیاد  مصرع «هزار تکه شد این من به لطف آینه هایت »از اقای برقعی افتادم....

    و بند زدن تکه های دل شکسته به دستان پر مهر امام رئوفمان عجب قیمتی می دهد به صاحب این دل...

    روزیمان انشاالله

    پاسخ:
    : )

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی