انارماهی

بسم الله

بایگانی

اگر سراغ دارید معرفی کنید.

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱ ب.ظ

گاهی احساس می کنم باید با نوشتن خداحافظی کنم. بس که حرف زدن برایم سخت شده. این را وقتی فهمیدم که نامزد بودیم. آقای همسر حرف میزد و حرف میزد و حرف میزد و من فقط گوش می کردم و گوش میکردم و گوش میکردم، به جاش وقتی که نبود هی پیام میدادم و پیام میدادم و پیام میدادم و او پاسخ های کوتاه و کامل می فرستاد. بعدتر وقتی به این مساله پی بردم که هی خواستم با کودکِ درونم (یعنی بچه ام) حرف بزنم و هی حرفم نیامد و هی برگه برداشتم و برایش نوشتم و نوشتم و نوشتم و حالا نمیدانم چه روزی او سواد دار بشود و بخواند. بعدتر وقت هایی بود که دیدم چقدر قشنگ موقع توضیح دادن همه ی بدیهیات ذهنی ام به این و آن ریپ میزنم ولی همان مطلب را خیلی خوب مینویسم، حتی سرِ کلاس و موقع درس دادن، باید از قبل مطلب را برای خودم تشریح کنم و بنویسم رویِ کاغذ تا بعد بتوانم خوب توضیحش دهم. بعدتر متوجه شدم در کامنت های هرجایی موقع دادنِ جواب سربالا به سوالاتِ بی ربط چقدر توانا هستم ولی همان سوالات اگر شفاها پرسیده شود هنگ میکنم. این روزها دارم فکر میکنم به اینکه چطور میشود خوب حرف زد؟ این همه کلاس نویسندگی و اینها هست، کلاسِ آموزش حرف زدن نیست؟


نظرات  (۱۵)

  • فاطمه غلامی
  • بنده دقیقا عکس شما انار ماهی جان 
    نگران فندق جان نباش
    همینطور که مینویسی و از دلت میگذره میشنوه :)
  • محمد ابراهیمے
  • چه خوب می شه که انسان جایی را پیدا کنه که خوب حرف زدن را بیاموزند...

    مطالب فقه و زندگی را از دست ندید شاید برای شما هم مفید باشد.
    خب هر کس خویی داره!
    به نظر من که این خیلی هم خوبه!
    چون یک ویژگی خاصه
    ما کلاس نویسندگی زیاد داریم این یعنی چیزی که مردم دنبالشن
    شما به رایگان داری!
  • .:.چراغ .:.
  • من هم یک همچین مشکلی دارم.
    اما راهش خداحافظی با نوشتن نیست!
    خوب نوشتن یک هنر است و خوب حرف زدن یک هنر دیگرم.
    به نظرم هر کدام شان یکجورهایی هم ذاتی اند و هم اکتسابی.
    اما کم اند آدم هایی که هم خیلی خوب می نویسند و هم خیلی خوب حرف می زنند.
  • .:.چراغ .:.
  • توی خط سوم آن "میم" مالکیت اشتباها قید شد :))
    اصلاح می شود: "خوب نوشتن یک هنر است و خوب حرف زدن یک هنر دیگر"
    پاسخ:
    از کجا میدانید میمِ مالکیت است؟
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • من هم این طوری ام. 
    از وقتی رفتم سرکلاس با بچه ها، فهمیدم یه بخشی از این خوب حرف زدن هم اکتسابیه. مهارت آموزی ...
    من هم کلاس هنر سخنوری خواست. 
  • حامد صمدیان زاده
  • خیلی ممنون
    کانال واسه بسیج شهرمون هست دوست داشتید بیاید
    @paygahfathjahrom
    سلام
    اتفاقا کلاس «فن بیان» هم تا دلتون بخواد هست عین کلاس های نویسندگی
    حرف زدن هم نیاز به تمرین داره عین نوشتن
    البته این به ویژگی برون گرا و درون گرایی افراد هم کاملا بستگی داره. افراد برون گرا خوب حرف می زنن و زیاااااد هم حرف می زنند. مثل همسر شما، مادر من و...
    مطالعات مثنوی داشته باشید 
    پاسخ:
    حتما امتحان میکنم
    ممنون

    چرا کلاس های فن بیان هستن میتونید شرکت کنید
  • زهرا رضاپور
  • من که میگم بیا بشینیم با هم فقانسه حرف بزنیم جفتمون اوکی میشیم :)))))))
    پاسخ:
    قاست میگی
    نمیدونم چقا به فکق خودم نقسیده بود
    :)))))))
  • محمدهادی علی بابائی
  • انسان مجازی تراز! :)
  • آقای سر به هوا ...
  • تمام اینها موقتی هست و برمیگرده به شرایط زندگی ...
    یکم از اینجا فصله بگیرین درست میشه ...
    سلام علیکم
    کلاسهای فن سخن وری هست ...
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
  • 🍁 غزاله زند
  • منم یه مدت،نمیدونم چرا بی‌دلیل،نوشتنم نیومد.
    شاید مشغله‌های فکری و ذهنی،نذاره بنویسی ولی بلاخره یه روز این ننوشتن‌ها میشکنه و دوباره شروع میکنی ;) 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی