انارماهی

بسم الله

بایگانی

Ctrl+s فراموش نشود.

يكشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۳۲ ب.ظ

خیلی یهویی یکی از اساتیدِ مدرسه پیام میده و عکس جلدهای طراحی شده توسطِ یه گرافیست برای کتابِ تازه رو میفرسته و میگه که ازشون خوشش نیومده و میخواد که یه جلدِ تازه طراحی کنم. همون لحظه میشینم پای لپتاب و یه جلدِ هیجان انگیزِ شادِ شاذ طراحی میکنم، مشغولِ انجامِ آخرین مراحلم و میخوام از کار خروجی بگیرم که برق میره.

رفتنِ برق همان و باتریِ خراب لپتاب همان و پریدنِ کلِ کلِ طراحیِ جلد، همان. مث بادکنکی که بادش رو خالی کرده باشن میشینم فکر میکنم چرا این اتفاق باید بیفته؟ خب قطعاً بی دقتیِ من.

اما

تا حالا به این فکر کردید که ما یه اعمالِ خیلی خیلی خوبی انجام میدیم ولی یادمون میره دکمه ی Ctrl+s رو بزنیم و همه ی زحماتمون، دقیقاً همه ی همه ی زحماتمون بر باد میره؟

مثلِ وقتی که خونه رو تمیز و مرتب میکنیم بخاطرِ اینکه مامان خوشحال بشه ولی به محضِ اینکه از راه میرسه و میگه یه لیوان آب میخواد یک عالمه اخم تَخم میکنیم که من ایییین همه کار کردم و خسته م. مثلِ وقتی که لباس های بابا رو براش اتو زدیم ولی تا میخواد یه سوال در مورد برنامه ی تازه ی گوشیش بپرسه میگیم وقت ندارم و دلش رو میشکونیم. مثلِ وقتی که خواهر یا برادرمون از راه رسیدن و خسته اند و ازمون میخوان غذاشون رو براشون گرم کنیم و با قلدری جواب میدیم که مگه من نوکرتم؟ ... مثلِ خیلی از وقتای دیگه که یهویی برقِ وجودمون میره و همه ی زحمتامون به هدر.


نظرات  (۱۴)

  • شیکسون (^_^)
  • خیلی خوب بود. واقعا همینطوره...برای منم خیلی پیش اومده هم در دنیای کامپیوتر هم زندگی...
    خیلی وقتها همینجوری کارهامونو خراب میکنیم.
  • ریحانه .الف
  • همون گاو نه من شیر ده خودمون! (دور از جون البته)
    :)
    Ctrl+s هم جزو کارهای واجبه 
    البته من انقدر بی‌دقت هستم که همیشه کارهای واجب رو یادم میره!
  • سعادت سلیمانی
  • تقریبا تمام نرم افزار ها حالت ذخیره اتوماتیک دارن
    اگر از نرم افزار فتوشاپ برای طراحی استفاده میکنید میتونید از مسیر زیر تنظیمات رو انجام بدید
    edit > preferences > file handling

    پاسخ:
    ایلاستریتور بود
    و وقتی یه کار خوب میکنیم و یه درخت کوچیک واس خودمون تو بهشت میسازیم ولی بایه گناه همه ی باغمونو آتش میزنیم..

    من یه عااااااااااااالمه تایپ کرده بودم یه بار همه ش پرسید
    اعصابم خورد شد
    خیلی خوب درک می کنم 
    خصوصا وقتی برق وجودمون می ره :(

    خدایا بنده هایی هستن که دستشون خالیه و دلشون نگران 
    خودت کمکمون کن که خوب باشیم و بمونیم تا آخر
  • کبوتر خاتون
  • خیلی درک کردم ... زیاد...


    + منم زیاد خوندمش ... وسوسه میکنه واقعا :)

  • زهرا فاطمی
  • سلام
    چه اثر خوبی داشت این برق رفتن وسط کارتون. باعث شد مطلب بنویسید و اندیشه ای بیشتر.. الحمدلله..
    بله این دست اتفاقات برای ما هم افتاده بسیار...
    و خب، نکته ی دیگه ای که برداشت کردیم اینکه .. این دنیا خیلی هم مهم نیست.. رفت دیگه.. رفت.. و بعد از اون، اگر چه سعی در رعایت دکمه سیو و .. می کنیم ولی با نیتی بهتر کار می کنیم تا اگر باز هم رفت، این نیت، ان را محفوظ نگه دارد پیش خدا. تا نرود..
    الهی که برق وجودمان هیچوقت نرود و ازازمایش های الهی سربلند بیرون بیاییم...

  • مهدی صنعتی
  • درس اخلاق اول صبح مون شد
    ممنون
  • رنگ خدایے . . .
  • احسنت....
  • محمدهادی علی بابائی
  • آخ آخ آخ آخ
    که چه حس مزخرفیه!
    سلام
    چه عالی بیان کردین
    و چه بد که کاملا قابل درک بود :(

    یاعلی
  • رها مشق سکوت
  • من عادت کردم هر دقیقه دستم رو کنترل + اس هستش
    باید این عادتو تو زندگیمم بیشترش کنم. خیلی بیشتر از وقتی که دارم از کامپیوترم استفاده میکنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی