انارماهی

بسم الله

بایگانی

بـ ـهـ ـمـ ـرـیـ ـخـ ـتـهـ‌اـمـ

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ق.ظ
از من به شما نصیحت، روانشناسی نخوانید و دنبال پیدا کردن ریشه های رفتارهای فعلی تان در کودکی نگردید. روانشناسی شما را از پدر و مادرتان متنفر کرده و آنها را از شما میترساند. به همین تیریپ من دراوردی پدر یا مادر سالاری که توی خانه هایتان هست با همه ی ضعف ها و کاستی ها و بدبختی ها ادامه دهید، هرچه که باشد از علاقه ی شما به والدینتان کم نمیکند. اصلا شاید یکی خوشحال باشد از اینکه به دلیل کتک هایی که در کودکی از مادرش خورده حالا دچار اضطراب مزمن است، به شما چه که آگاهش کنید علتش چه بوده؟ بگذارید با همین اضطراب مادرش را دوست داشته باشد. یا با ترس از تاریکی عاشق پدرش باشد یا مثلا فوبیای کمربند و چوب و سیم و هر چیز درازی داشته باشد ولی پدرش را دوست داشته باشد. به شما چه که آرامش آدم ها را ازشان میگیرید؟

+ به من چه که چون آقای الف مثل شمر با بچه هایش رفتار کرده حالا دخترش باید عکس هایش با یک اکیپ پسر را نشان من بدهد و با افتخار بگوید : خب ببین منم به محبت نیاز دارم، بابام که بهم محبت نکرده، اینجوری بزرگتر که بشم دچار عقده میشم ، پس نیاز به محبتمو باید یه جوری رفع کنم.
و در مقابل قیافه این ریختی 0_o من ادامه دهد که: به خدا راست میگم، استاد روانشناسیمون میگفت محبت های از دست رفته تون رو یه جوری جبران کنید...
  • انارماهی : )

اجتماعی

نظرات  (۳)

چرا این روزها همه الف شدن؟!! چرا شخصیت اول بده ی داستان الفه؟!!!! در راستای احقاق حقوق الف ها!


روانشناسی سر پوش خوبیه برای توجیه کارها
بهش بگید میتونه از نظریات سیاسی اجتماعی هم استفاده کنه. اون هم چیزهای خوبی داره


اما قاعدتا هیچ نظریه ای نمیتونه بهم ریختگی رو تحلیل کنه!
پاسخ:
و ای کاش نظریه ای بود که بهم ریختگی را تحلیل میکرد
  • زهرا فاطمی
  • سلام
    روان شناسی چون تحلیل رفتار بدون مبانی واقعی است نظام درستی پیدا نمی کنه. مثل اینکه پازل چند لایه رو بخواهی درست کنی و لایه های زیرین رو نداری که بچینی..
    رفتار آدمی، بر اساس عواطف و بینشی است که انجام می ده. برای همون هایی هم که به قول شما کمبود دوران کودکی دارند اگر بینش و زاویه دیدشون رو تغییر بدیم که این کار درست روان شناسان هست و معمولا هم انجام نمی دن، باعث می شه که پر بشه از محبت های دوران کودکی.. اون پدری که فرزندش رو می زنه از سر محبتش به فرزندش هست.. والا که کسی برامون مهم نباشه خیلی راحت از کنارش گذر می کنیم .. حرف زیاده و امیدوارم تمام کسانی که روانشناسی می خونن، مبانی انسان شناسی دینی اسلامی رو هم بخونن اول، در حین روان شناسی شون مطالعه روزانه روایات رو داشته باشند تا به لطف نور روایات، بتونین از این علم بشری استفاده درست و به جاش رو بکنن. .
    الهی که موفق باشید و پیروز
    بله خب.
    روانشناسی غربیه دیگه!
    پاسخ:
    و ای کاش نسخه ی اسلامی اش را بیشتر میشناساندند
    یا
    ای کاش آدم ها برای شناختنِ نسخه ی اسلامی اش این همه گارد نداشتند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی