انارماهی

بسم الله

بایگانی

چهارده: در لحظه نگرانِ لحظه ی بعدت باش

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۱ ب.ظ
خلاصه این پست این است که: اگر در لحظه نگرانِ لحظه ی بعدت باشی میتوانی در لحظه زندگی کنی. حالا اگر وقت داشتید مشروحش را بخوانید؛
: )


خودمان
را نقطه نقطه فرض کنیم. این طوری که در این نقطه خودمان را این طوری ببینیم که [فی المثل] آدمِ با تقوایی هستم. بعد نقطه ی قبل را بررسی کنم که آدم با تقوایی نبودم. حالا تویِ این نقطه میتوانم چند رویکرد داشته باشم:

یک: این نقطه در اثر پشیمانی از اعمالِ گذشته و توبه و غفرانِ خدا به دست آمده، و من هیچ نقشی در به دست آوردنش نداشتم جز لطفی که خدا به من کرد و هدایتم کرد، پس باید در حفظش بکوشم

دو: من که قبلا آدم [...] ای بودم، اینم مالِ یه دیقه س، ولش کن بابا این چیزا به ما نیومده، من که این کار و اون کار و اون یکی کار بد و گناه و خلاف رو کردم پس دیگه پرونده م سیاهه سیاهه و نباس خودمو همچین پسر پیغمبری فرض کنم

سه: آخییییییش چقدر سبک شدم، اصن یه حالی داد این توبه به من که قرصِ ایکس نداد. احساس میکنم دارم تو خودِ بهشت راه میرم، اصن مگه کسی به جز منم راه میدن تو بهشت؟!! لابد خدا خیلی حال کرده با توبه م، همچین فخر فروخته به ملائکه ش که بیا و ببین. دیگه نباید با دختر/پسر آقای فلانی رفت و آمد کنم اونا رو چه به منِ پاکِ طیب و طاهر، والا.

موقع بررسیِ نقطه ایِ خودتان بدانید و آگاه باشید که شما همان پخی که هستید خواهید ماند اگر به جایِ دل نگرانِ نقطه ی بعد بودن سعی کنید نقطه ی قبلِ خودتان را بررسی کنید و تویِ همان بمانید یا از خوشحالی و وجدِ رسیدن به نقطه ی تازه، فراموش کنید که نقطه ی بعدی هم وجود دارد. فلذا خودتان را نقطه ای نگاه کنید و بعد در لحظه نگرانِ نقطه ی بعدِ خودتان باشید. یعنی مثلِ رویکردِ اول تلاش کنید در حفظ و نگه داری نقطه ی فعلی تان کوشیده و آن را به مراتبِ بالاتری ارتقا دهید.

برعکسش هم هست، اگر الان آدمِ روم به دیواری هستید، الان این طوری هستید، یک لحظه ی بعد که تصمیم بگیرید نباشید، دیگر نیستید، پس حواستان همین طور که ایییییین همه به گذشته ی خراب اندر خرابتان هست، به آینده ای که هنوز نساختیدش هم باشد. این حرفها هم که گذشته آینده را تحت الشعاع قرار میدهد در مقابل غفران و مرحمتِ خدا پشیزی قدرت ندارد. پس مثلِ بچه ی آدم، امیدوار، شاد، سرزنده و باحال زندگی بفرمایید، لطفاً
  • انارماهی : )

زندگی در لحظه ی حال

چهل

نظرات  (۱)

روزی های خوب خوب نصیبتون با این مطالب خوبی که می نویسید تا ما هم استفاده کنیم :)
پاسخ:
مررررسی
چه انرژیِ خوبی داشت
: ))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی